Als je aan de meeste mensen vraagt wat een zakelijke IVR is, dan halen ze hun schouders op. Toch is iedereen wel eens één of meerdere keren in contact gekomen met een IVR. De afkorting IVR staat voor Interactive Voice Response. Wij raden zo dat je waarschijnlijk nog steeds geen flauw idee hebt waar dit voor staat en waar dit over gaat. Om te begrijpen wat een zakelijke IVR precies is, gaan we je een andere vraag stellen. Iedereen zit wel eens met een probleem met je rekening of levering van een dienst waarvoor je betaalt; uiteraard heb je wel eens in zo een situatie een instantie gebeld zoals je energieleverancier, je internetprovider of je mobiele telefoonprovider. Waarschijnlijk kreeg je een stem te horen die je door het keuzemenu leidt. Dit beste mensen, is Interactive Voice Response. Interactive Voice Response is een belangrijk onderdeel van de telefooncentrale van vandaag.

De juiste inrichting van je zakelijke IVR

Een zakelijke IVR heet bellers welkom en leidt de beller op een prettige manier door het keuzemenu heen. Met de juiste inrichting van je zakelijke IVR zorg je ervoor dat de load op je organisatie minimaal is en goed verdeeld wordt. Dit omdat de zakelijke IVR ervoor zorgt dat de beller bij de juiste persoon in de organisatie terecht komt. Zakelijke IVR oplossingen kennen ook geavanceerde opties zoals speciale routing opties. Zo kan een gesprek automatisch doorverbonden worden naar een medewerker die lang geen gesprek heeft gehad. Afijn, een IVR oplossing biedt een groot scala aan oplossing waarvan de meeste organisaties niet eens konden dromen vooraf.

Wij moedigen organisaties en ondernemers dan ook aan om te informeren naar de mogelijkheden van een zakelijke IVR oplossing. Een goed advies, een juiste implementatie verhoogt indirect en direct het succes van de organisatie. Heb je dan ook vragen over IVR, laat het ons weten en wij vertellen je graag enthousiast wat jij uit je IVR oplossing kan halen als organisatie.