De centrale vraag bij de zoektocht naar een nieuwe telefooncentrale luidt vaak: wat kost een telefooncentrale precies. Wat echter heel belangrijk is om te weten, is dat de kosten van een telefooncentrale nooit een plat bedrag is. Dit omdat er veel variabelen zijn die uiteindelijk de echte nettoprijs betalen. Zaken zoals opstartkosten, belkosten, kosten voor additionele services of uitbreidingen. Al deze voorbeelden bepalen wat een telefooncentrale echt kost. Als we naar de basis kijken dan kost een telefooncentrale van tegenwoordig vele malen minder dan vroeger. Je hoeft tegenwoordig niet meer te investeren in dure machines (hardware). Als je op zoek gaat naar een telefooncentrale, dan is het een dienst die je afneemt. Om vervolgens een goede analyse te maken wat deze dienst echt kost moet je dus kijken naar de zaken die we hiervoor hebben geschetst.
De invloed van indirecte zaken op je telefooncentrale
Maar, ook indirecte zaken hebben invloed op de kosten van een telefooncentrale. Wat kost een telefooncentrale je organisatie als deze bijvoorbeeld uitvalt? Of wat kost een telefooncentrale als je deze moet opschalen en/of uitbreiden naar het buitenland? Dit zijn hele belangrijke zaken om in acht te nemen. Uitval en onbereikbaarheid kan een dure grap worden. Het kan dus soms beter zijn om iets meer per maand te betalen, maar in ruil daarvoor een verhoogde veiligheid en betrouwbaarheid terug te krijgen.
Om een goed beeld te krijgen van de kosten en opbrengsten van een telefooncentrale, is een goede analyse vaak niet onnodig. Wij helpen je dan ook graag vrijblijvend op weg om een goede analyse te maken van je huidige situatie en/of telefoonoplossing en te kijken wat de ROI is van een nieuwe telefooncentrale. Staar je dan ook niet blind op platte prijzen en je weet pas echt wat een telefooncentrale kost als je het plaatje hebt die is toegespitst op jouw organisatie en wensen.