Een lijn voor groepsgesprekken of conference calls biedt veel voordelen. Vooral voor organisatie is dit handig. Tegenwoordig met een goede VoIP centrale kan je overal ter wereld bellen en gebeld worden. Ook kan je een oneindig aantal gesprekken aannemen en plegen. Een bijkomend voordeel is dat je ook groepsgesprekken kan voeren. Dit betekent dat je meerdere mensen kan bellen en al deze gesprekken kan samenvoegen. Dat je een lijn voor groepsgesprekken hebt, is handig voor telefonische vergaderingen en andere besprekingen op afstand. Een VoIP telefoon opstelling draagt dan ook bij aan de schaalbaarheid en onafhankelijkheid van een organisatie. Zo kan je als organisatie wereldwijd opereren, medewerkers en thuiswerkers perfect faciliteren en zorgen dat je als organisatie niet afhankelijk bent van fysieke faciliteiten.
Interne of externe lijn voor groepsgesprekken
Een lijn voor groepsgesprekken kan dan ook zowel intern als extern gebruikt worden. Zo kan je klanten, leveranciers of andere mensen laten inbellen of zelf bellen en deze samenvoegen met andere partijen. Theoretisch kan je dan ook een oneindig aantal mensen toevoegen. Je kan dus een lijn voor groepsgesprekken open zetten, iedereen laten inbellen op een bepaald tijdstip en deze samenvoegen. Dit is onafhankelijk van locatie en moment. Dit kan overal op elk moment van de dag. Bij oude conventionele telefoonlijnen was het vaak maar mogelijk om twee gesprekken tegelijk te voeren. Dat is gelukkig nu verleden tijd.
Een groepsgesprek vormen is slechts een van de functies van een VoIP centrale. Andere voorbeelden van functionaliteiten zijn wachtstanden, wachtmuziek, routeringservices, voicemail, belgroepen en nog veel meer. Wil je ook meer informatie hebben over de mogelijkheden van een VoIP centrale en hoe een lijn voor groepsgesprekken werkt, neem dan gerust contact met ons op. Wij leggen je graag met veel enthousiasme uit wat jij allemaal met je eigen telefooncentrale kan doen.