Axeos Desktop (UC Manager) installatie

Axeos Desktop (UC Manager) installatie

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 3 min.

De Axeos UC Manager (UCM) desktop applicatie geeft u de mogelijkheid om elk nummer te bellen dat zichtbaar is in Office, Office365 applicaties, Apple contacten, websites of webapplicaties. Dit kan simpel en snel door op het nummer te drukken en direct te bellen. Ook is het met deze applicatie mogelijk om een pop-up te krijgen bij binnenkomende telefoon en om uw telefooncentrale te koppelen met externe CRM-applicaties zoals Salesforce, Zoho, Exact Online, en Twinfield.

Vereisten

Microsoft: Windows 7, Windows 8, Windows 10.

Browsers: IE11, Chrome, Firefox.

Apple: OSX/MacOS vanaf versie 10.11 “El Capitain”.

Browsers: Chrome, Firefox.

De installatie

Klik op de knop om te de installatie te starten.

Volg de stappen om het programma te installeren.

Account tab

Bij Account vult u de Server URL, Username and Password in.

Als server url gebruikt u https://hostnaam of https://ip-adres van uw pbx. Onveilige http connecties zullen niet werken.

Dial prefix: als in uw pbx geconfigureerd is dat er een prefix wordt gebruikt, kunt u deze hier instellen.

My phone tab

Hier kunt u schakelaars aan en uit zetten, ziet u uw toestellen en kunt u aangeven op welk toestel of toestellen u wilt dat u tegelijkertijd gebeld wordt. Ook kunt u doorschakeling hier aanzetten.

Plugins

U kunt plugins installeren van de browser(s) die u gebruikt. Als de plugin geïnstalleerd is, zal de applicatie automatisch telefoonnummers herkennen op webpagina’s en kunt met een klik een gesprek starten.

Er is momenteel (nog) geen plugin voor Microsoft Edge; Microsoft is pas kort geleden gestart met het toestaan van extensies voor Edge tegelijk met hun Windows 10th Anniversary Update. Wees ervan bewust dat Edge en Internet Explorer twee verschillende applicaties zijn.

Ook kunt u nummers die op uw klembord staan laten bellen of nummers uit uw eigen contacten-app.

Connectors Tab

Hier kunt u de Desktop manager koppelen met uw CRM.

Voor Zendesk en Salesforce hebben we een aparte installatie-instructie geschreven.

ACD Stats

In dit venster kunt u aangeven wanneer u meldingen wilt krijgen over uw wachtrij(en). Bijvoorbeeld als wachtenden langer dan vooraf aangegeven tijd moeten wachten, of als er te weinig agents ingelogd zijn.

Als het programma gestart is, ziet u het Axeos icoon in de Windows toolbar of in de Apple menu bar. Als u hierop (rechts)klikt, ziet u de menu-onderdelen.

Pop-up notificaties bij inkomende telefoon-oproepen

Met de Desktop applicatie kunt u pop-ups krijgen wanneer u een telefoonoproep krijg. Als de beller bekend is in het telefoonboek, kunnen ook de naam en andere gegevens getoond worden. U doet dit door het toevoegen van een regel in het belplan bij Exensies, Inkomend Belplan of Routines.

Om het mogelijk te maken de naam van de beller te tonen maakt u de regel  Set CID name aan:

FAQ

Chrome extensie install/uninstall

Het kan gebeuren dat het niet meer lukt om vanuit de UC Manager de Chrome extensie te installeren. Lees hiertoe de opmerkingen op de site van Chrome: https://developer.chrome.com/extensions/external_extensions. Zie de opmerkingen onderaan die pagina.

What if the user uninstalls the extension?

If the user uninstalls the extension through the UI, it will no longer be installed or updated on each startup. In other words, the external extension is blocklisted.

How do I get off the blocklist?

IBasically, the installation can be fixed if the user installs the UC Manager extension from the store. The link to the Chrome extension from the store can be found also in UC Manager → Settings.

Het werkt niet, wat nu?

Check uw antivirus instellingen. We hebben signalen gekregen dat bijvoorbeeld Panda antivirus zo ongeveer alle communicatie en updates blokkeert. U dient dan eerst de Desktop Manager te whitelisten in uw antivirus instellingen.

Was dit artikel nuttig?
Nee