Zendesk connector

Zendesk connector

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 1 min.

Met de Zendesk connector kunt u uw telefooncentrale verbinden met Zendesk. Dit stelt u in staat om, als u gebeld wordt, meteen te zien wie er belt en opent openstaande tickets. Op deze manier heeft u meteen de juiste informatie bij de hand.

Dit artikel beschrijft hoe u deze connector configureert en laat samenwerken met Zendesk.

Voorwaarden

Voor het gebruik van de connector heeft uw telefooncentrale een licentie nodig. Neem contact op met uw leverancier voor meer informatie en om de connector in gebruik te kunnen nemen.

Stap 1. Het verkrijgen van uw Zendesk Oauth access token (API token)

Log in met uw ZD-account en zorg dat u voldoende rechten heeft om API tokens aan te maken of te wijzigen.

Ga dan in Zendesk naar Admin > Channels > API.

Stap 2. Installeer Axeos Desktop (UC Manager)

Voer de UC manager setup file uit (deze kun u hier vinden) zodat u deze kunt installeren.

Stap 3. Configureer Axeos Desktop (UC Manager)

In UC Manager > settings > connectors tab zet u de schakekaar aan tab bij ZD integration en u vult de volgende gegevens in:

  • Subdomain: uw Zendesk subdomain, bijvoorbeeld mycompany als u inlogt met https://mycompany.zendesk.com. Voer niet de FQDN in, alleen het subdomein zelf;
  • Email: het e-mailaddress dat verbonden is met uw zendesk account;
  • Authtoken: de API token die u kreeg in stap 1.

Druk op SAVE.

Stap 4. Voeg ‘API events’ regel toe in uw belplan

Om ervoor te zorgen dat de UC Manager een pop-up geeft als u gebeld wordt, maakt u een regel aan in uw belplan. Gebruik hiervoor de regel ‘API Events’.

Was dit artikel nuttig?
Nee