Een eigen telefooncentrale, wie droom er niet van. Althans, dat vinden en denken wij als liefhebbers. Misschien omdat wij zo goed weten wat een telefooncentrale een organisatie brengt. Maar, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Onze ervaring leert dat veel mensen en organisaties niet denken aan een telefooncentrale in eigen beheer omdat ze het klassieke beeld van een telefooncentrale hebben. Maar, wat is het klassieke beeld van een telefooncentrale dan? Dit is vaak het beeld van een grote donkere ruimte waar grote machines draaien. Maar, gelukkig klopt dit beeld niet meer. Tegenwoordig hebben veel organisaties, waaronder onze eigen klanten, toch echt een telefooncentrale in eigen beheer zonder die donkere kamer en servers die een hoop lawaai maken. De telefooncentrale van vandaag de dag is volledig virtueel. Dat betekent dat deze in de Cloud draait. Als je een eigen telefooncentrale hebt, dan heb jij recht op een stukje van de wolk.
Professionaliseer je organisatie met een eigen telefooncentrale
Hoe werkt het dan? Je telefooncentrale is eigenlijk niet meer dan software waar je een abonnement en recht op hebt. Dit betekent dat je als zolderkamer startup met je telefooncentrale nummers kan hebben in eigen land, buitenland, aparte nummers voor je klantenservice en overal bereikbaar bent. Zonder dat je hoeft te investeren in een dure centrale om dit te faciliteren. Je hebt wel de lusten, maar niet de lasten. Hoe gaaf is dat? Je professionaliseert volledig je organisatie zonder de lasten. En wees eerlijk, het klinkt toch ook leuk: “wij hebben onze eigen telefooncentrale en beheren alles zelf.”
We willen bijna zeggen dat elke organisatie recht heeft op een telefooncentrale in eigen beheer. Het is namelijk niet meer te verdedigen dat organisaties teveel betalen voor telefonie zonder dat ze zelf de flexibiliteit, controle en schaalbaarheid hebben van een telefooncentrale. Wij gunnen daarom elke organisatie een eigen telefooncentrale. Dus, wij hebben een eigen telefooncentrale, jij toch ook?