Medicom connector handleiding

Medicom connector handleiding

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 1 min.

Medicom connector

Door het huisarts informatie systeem (HIS) te koppelen aan telefonie is een efficiëntere dienstverlening mogelijk. Voor huisartsen heeft Axeos daarom een koppeling ontwikkeld met Medicom van PharmaPartners. Hiermee kun je eenvoudig uitbellen vanuit Medicom en heb je met 1 muisklik de patiëntgegevens voor je wanneer de patiënt belt.

Configuratie

  1. Vraag bij Pharmapartners, de ontwikkelaar van Medicom, de telefonie-integratie met Axeos aan. Van Medicom ontvang je een API key die je aan Axeos doorgeeft.
  2. Activeer in Axeos SPP de “CRM connector” in de licentie voor het aantal gebruikers dat deze gaat gebruiken. Indien je zelf geen toegang tot SPP hebt vraag je je leverancier dit te doen. Let op: hier zijn kosten aan verbonden.
  3. Indien er gebruik gemaakt wordt van verbindingen van het E-Zorg netwerk; zorg dan dat het IP-adres van de vpbx en het IP-adres van onze proxy door E-Zorg gewhitelist zijn (443/tcp).
  4. Zet de CRM connector aan in de user in de PBX (System/Users)
  5. Installeer Axeos UCM.
  6. Na inloggen in UCM ga je naar CRM connectors en schakel je de Medicom Connector in.
  7. Voer de Medicom userid in en sla de instellingen op met de knop “Set Medicom data”.
  8. Stel in de PBX een API Events action rule (of meerdere) in t.b.v. de pop-up bij inkomende gesprekken.
Was dit artikel nuttig?
Nee