Wat is hosted/virtueel PBX?

Wat is hosted/virtueel PBX?

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 2 min.
In dit artikel:

Hosted / Virtueel PBX

Een Virtual PBX, of in het Nederlands virtueel PBX kent een ongekend snelle groei. Een hosted PBX of virtueel PBX is simpel gezegd een virtuele telefooncentrale. Virtueel wil zeggen dat er geen fysieke telefooncentrale op de kantoorlocatie staat, maar deze volledig op afstand in de Cloud. U kunt het vergelijken met de vroege digitale faxservice. Zelfs e-mail is een voorbeeld waar de centrale c.q. mailserver volledig op afstand in de cloud staat.

De dienst roept u dus op als software. Dit wordt ook wel Software as a Service (SaaS) genoemd. U betaalt voor uw diensten een vast bedrag per maand en krijgt daar een volledige telefooncentrale voor terug. Inclusief het onderhoud, de uptime garantie en de service eromheen. Dit is fantastisch omdat u als organisatie nooit hoeft te investeren in een telefooncentrale of in de kennis om dit op te zetten én te onderhouden. Dit is ook de primaire reden dat een hosted c.q. virtueel PBX voor elke organisatie toegankelijk is.

Met een hosted / virtueel PBX kunt u als organisatie op elk moment met enkele klikken uitbreiden of downgraden. Dit maakt uw organisatie flexibel en schaalbaar en gereed voor de toekomst. Voor wie is een hosted / virtueel PBX oplossing dan geschikt? Voor elke organisatie die professioneel te werk wil gaan. Dat wil zeggen startups, MKB-organisaties, non-profitorganisaties etc. Omdat er geen investering of specifieke kennis vereist is, is er geen reden meer om als organisatie geen professionele telefooncentrale te hebben. Mochten er nu organisaties zijn die denken dat een conventionele centrale goed genoeg is, dan leggen we graag nog even uit waarom een hosted / virtueel PBX oplossing beter is.

Buiten de aanzienlijke kostenbesparing, ook op de belkosten, is een hosted / virtueel PBX oplossing veel betrouwbaarder. Vroeger ging alles via de koperen lijn en dat was dan ook direct uw Singe Point of Failure. Dat is een groot risico. Gaat er iets mis met de lijn, dan is de organisatie meteen niet meer bereikbaar. Bij deze oplossing is alles digitaal en theoretisch geen limiet op het aantal lijnen. Omdat de infrastructuur tevens is ondergebracht onder omstandigheden die voldoen aan de hoogste standaarden, is de kans op uitval nihil.

Het moge dus duidelijk zijn dat een hosted PBX veel voordeel biedt. Wij leggen u graag uit wat de specifieke voordelen zijn voor uw organisatie. Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op en we helpen u graag verder.

Was dit artikel nuttig?
Nee