We leggen op deze pagina graag even uit wat de voordelen zijn van een VoIP telefooncentrale. Hoogstwaarschijnlijk bent u op deze pagina terecht gekomen omdat u uzelf aan het oriënteren bent op het gebied van VoIP. Organisaties horen vaak dat het gebruik van een VoIP telefooncentrale aanzienlijke voordelen biedt voor een bedrijf. Echter, weinig mensen kunnen echt hun vinger erop leggen en uitleggen wat de voordelen van VoIP voor een organisatie precies zijn.
Draagt het gebruik van een VoIP centrale bij aan een aanzienlijke kostenbesparing voor uw bedrijf? Ten opzichte van traditionele telefonie, belt u met een VoIP centrale nu via internet. Vandaar ook de afkorting en naam VoIP wat staat voor Voice-over-Internet-Protocol. Doordat u belt over het internet, belt u aanzienlijk goedkoper. Doordat u gebruik maakt van het internet, levert een VoIP telefooncentrale ook direct vele andere voordelen op.
Een van de meest praktische voordelen en waar organisaties toch niet altijd bij stil staan, is de bekabeling. U heeft geen traditionele bekabeling meer nodig. Dit kan aanzienlijk schelen, zeker bij grotere en/of groeiende organisaties. Afhankelijk van de gebruikte telefoon kunt u gebruik maken van de traditionele UTP-kabel of zelfs WiFi. Ook kunt u via specifieke VoIP-software via uw computer bellen. Dit laatste ziet u steeds vaker bij organisaties; u kunt dan met alle gemak van dien terwijl u werkt oproepen plegen een aannemen op je desktop. Dit is handig bij grote organisaties, snelgroeiende organisaties en organisaties met veel thuiswerkers.
Het gebruik van een VoIP telefooncentrale biedt ook veel autonomie en controle. Zo kunt u als organisatie uw telefooncentrale zonder specifieke kennis beheren via een user interface. U kunt de statistieken bijhouden, de doorschakelingen beheren, keuzemenu’s instellen, wacht tonen instellen en nog veel meer. Alle opties die u gewend bent van een grote en professionele organisatie als het gaat om telefonie zijn nu bereikbaar voor iedereen.
Ook wordt een VoIP telefooncentrale regelmatig gekoppeld met specifieke softwarepakketten zoals CRM-software. Op deze manier kunt u binnen uw CRM-systeem automatisch alle gesprekken loggen en specifieke klantdata bijhouden. Dit is een geavanceerd voorbeeld van een van de vele voordelen van het gebruik van een VoIP centrale. De overall boodschap van het gebruik van VoIP is wellicht dat het bijdraagt aan de missie van een efficiënte en schaalbaarheid van elke succesvolle organisatie. VoIP is er om u als organisatie en mens te dienen. Laat u dan ook goed informeren over de voordelen en hoe de juiste implementatie van VoIP binnen uw organisatie u optimaal dient.
Vraag een gratis demo aan voor ons geavanceerde VOIP platform
De Axeos telefooncentrale levert naast de basis functionaliteit vele extra functies zoals volledige operationele klantenservice telefoniediensten, gebruikersvriendelijke beheerfuncties, integratie met mobiele telefoons en CRM-software. Wat mag u verder van ons verwachten? Alle informatie op het moment dat de klant belt, koppelingen met de meest voorkomende CRM pakketten, documenten delen, telefoonconferenties, bedrijfstelefoonboek doorschakelen etc. Werkt u buiten de deur? Met mobiele integratie kunt u doorwerken via uw mobiel wanneer u uw kantoor verlaat. Vraag via onderstaande optie een vrijblijvende DEMO aan.
Word partner van Axeos
Word vandaag nog partner van Axeos en start direct met uw eigen schaalbare telefonie centrale in de cloud. Neem contact op met onze sales afdeling.
Wordt partner van Axeos
Word vandaag nog partner van Axeos en start direct met uw eigen schaalbare telefonie centrale in de cloud. Neem contact op met onze sales afdeling.
Hoe ondersteunen we partners?
Axeos geeft second-level technische ondersteuning voor partner support kanalen. Ook ondersteunen we uiteraard bij de marketing en sales van onze partners. Om partners en resellers zo goed mogelijk van dienst te zijn ondersteunen we deze via een partnerkanaal dat opleidings-en certificeringsprogramma’s aanbiedt.
Cloud-business is zoals u zelf ook weet een sterk groeiende wereldwijde business. Dagelijks vertrouwen dan ook duizenden mensen op de betrouwbaarheid van de Axeos oplossingen. Ons doel is om samen met onze resellers in zowel Nederland als wereldwijd flink te groeien en de eindklant zo te ontzorgen.