Hotdesking bij flexibele werkplekken

Hotdesking bij flexibele werkplekken

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 2 min.

Hotdesking is de mogelijkheid om overal in te loggen op uw telefoonsysteem. Zo heeft u altijd uw gebruikersprofiel en instellingen bij de hand. Het is dan mogelijk een toestel thuis te plaatsen en vanuit huis aan te melden op het bedrijfsnetwerk. Of wanneer er meerdere locaties zijn, op elke verschillende locatie te werken.

Het toestel hoeft alleen te worden aangesloten op internet. De gebruiker meldt zich aan met zijn persoonlijke gegevens en dan is het toestel klaar voor gebruik. Deze zijn in de virtuele telefooncentrale aangemaakt. Er kan gebeld en doorverbonden worden net zoals op kantoor. Voor de buitenstaander is het net of u gewoon op kantoor zit.

Als er gebruik wordt gemaakt van flexibele werkplekken en ook de telefoons van de medewerkers meeverhuizen of gedeeld worden, biedt de PBX daarvoor een perfecte oplossing.

Wat handig is aan deze oplossing, is dat u ook uw CallerID mee kunt nemen met uw werkplek. Een CallerID dat in uw profiel staat, kan de instelling in een toestel of trunk overschrijven.

Stap 1. Maak hotdesking mogelijk op een telefoon

Ga naar het menu Communicatie/Toestellen, wijzig uw toestel en zet hotdesking AAN. Klik op OK om te bevestigen.

How-to/Hotdesking 171

Stap 2. Maak hotdesking mogelijk bij de gebruiker

Ga naar het menu Systeem/Gebruikers, kies de gebruiker, ga naar het tabblad Telefoons, klik op de knop ‘Toevoegen’ en kies voor ‘Hot-desk login’.

How-to/hotdesking 172

Stap 3. Inloggen

  • Klaar!  U kunt nu inloggen op de telefoon door *81 te bellen. Het is ook mogelijk om *81201 te bellen (als de gebruiker 201 is).
  • Uw gebruikers-ID wordt gevraagd (bv. 201) en uw pincode (als u uw pincode niet meer weet, kunt u deze vinden onder Systeem/gebruikers in het Account tab).
  • U bent nu ingelogd op uw toestel.

Stap 4. Uitloggen

Wanneer u wilt uitloggen, belt u *82.

Let op: gebruik PBX-gebruiker in plaats van VoIP telefoon

Als u hotdesking gebruikt, zal het in uw belplan draaien om de gebruikers en niet om de toestellen. Gebruik ‘PBX User’ in uw belplan en actieregels bij extensie, in plaats van ‘VoIP phone’.

Permissies

U kunt een permissieprofiel toewijzen aan het toestel en een ander aan de gebruiker. Op deze manier kunt u er bijvoorbeeld voor zorgen dat een toestel alleen 112 kan bellen totdat er een gebruiker ingelogd is op dat toestel.

.

Was dit artikel nuttig?
Nee