Een virtuele telefooncentrale, wat houdt dit precies in? De technologie van vandaag de dag ontwikkelt zich steeds sneller. De bottlenecks van vroeger zijn bijna verwaarloosbaar; de netwerken om te communiceren zijn volwassen, geheugen is betaalbaar geworden en dit heeft gezorgd voor een hele nieuwe manier hoe wij met technologie omgaan. Dit geldt dus ook voor uw telefooncentrale wat tegenwoordig niet meer is dan een virtuele telefooncentrale in de cloud. Maar, hoe werkt dit dan en wat zijn de verschillen tussen een fysieke en virtuele telefooncentrale voor uw zakelijke telefonie.
Net als uw e-mail, staat er geen server meer bij u op kantoor. Via het internet logt u in op de mailserver die elders in de cloud staat. De meest bekende e-maildiensten zijn uiteraard die van Google en Microsoft. Met uw telefooncentrale is het tegenwoordig ook niet anders. Het is nog bijna ondenkbaar dat u nog een fysieke telefooncentrale heeft op kantoor. Het hebben van een fysieke telefooncentrale is onwenselijk omdat het veel nadelen en risico’s met zich meebrengt. In tegenstelling tot een virtuele telefooncentrale voor uw zakelijke telefonie, moet u eenmalig investeren in de aanschaf van de hardware. Na de aanschaf van de hardware voor uw telefooncentrale, bent u gebonden aan operationele kosten op het gebied van onderhoud en stroom. Dit is een zeer kostbare zaak en in mindere tijden, worden deze kosten niet minder. Dit kan dus een zware last zijn.
De virtuele telefooncentrale daarentegen is het ideale antwoord voor een schaalbaar, flexibel en vrijwel zonder risico’s. Met een virtuele telefooncentrale betaalt u een vast component per maand en daar bovenop uw belkosten. De hoogte hiervan is afhankelijk van het type telefooncentrale, het (aantal) aansluitingen en uiteraard het belgedrag. Echter, met een virtuele telefooncentrale zijn de kosten altijd significant lager dan bij een fysieke telefooncentrale. Een van de grote voordelen van een virtuele telefooncentrale is dat u nagenoeg alleen datgene kan afnemen wat uw organisatie op dat moment nodig heeft. En indien er opgeschaald moet worden, kan dit vrijwel onmiddellijk zonder aanvullende grote investering in tijd en geld.
Om optimaal de vruchten te plukken van een virtuele telefooncentrale, raden we u aan om u goed te laten informeren. Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op en wij kijken graag naar de best passende virtuele telefooncentrale voor uw zakelijke telefonie oplossing. Een goed advies scheelt op de korte en lange termijn aanzienlijk in tijd, energie en financiële investeringen.
Vraag een gratis demo aan voor ons geavanceerde VOIP platform
De Axeos telefooncentrale levert naast de basis functionaliteit vele extra functies zoals volledige operationele klantenservice telefoniediensten, gebruikersvriendelijke beheerfuncties, integratie met mobiele telefoons en CRM-software. Wat mag u verder van ons verwachten? Alle informatie op het moment dat de klant belt, koppelingen met de meest voorkomende CRM pakketten, documenten delen, telefoonconferenties, bedrijfstelefoonboek doorschakelen etc. Werkt u buiten de deur? Met mobiele integratie kunt u doorwerken via uw mobiel wanneer u uw kantoor verlaat. Vraag via onderstaande optie een vrijblijvende DEMO aan.
Word partner van Axeos
Word vandaag nog partner van Axeos en start direct met uw eigen schaalbare telefonie centrale in de cloud. Neem contact op met onze sales afdeling.
Wordt partner van Axeos
Word vandaag nog partner van Axeos en start direct met uw eigen schaalbare telefonie centrale in de cloud. Neem contact op met onze sales afdeling.
Hoe ondersteunen we partners?
Axeos geeft second-level technische ondersteuning voor partner support kanalen. Ook ondersteunen we uiteraard bij de marketing en sales van onze partners. Om partners en resellers zo goed mogelijk van dienst te zijn ondersteunen we deze via een partnerkanaal dat opleidings-en certificeringsprogramma’s aanbiedt.
Cloud-business is zoals u zelf ook weet een sterk groeiende wereldwijde business. Dagelijks vertrouwen dan ook duizenden mensen op de betrouwbaarheid van de Axeos oplossingen. Ons doel is om samen met onze resellers in zowel Nederland als wereldwijd flink te groeien en de eindklant zo te ontzorgen.