Rollen
In versie 4.0 hebben we een nieuw, op rollen gebaseerd toegangsbeheer geïntroduceerd waarmee de toegangsrechten nog verfijnder geregeld kunnen worden. U kunt rollen aanmaken en daarmee op specifieke onderdelen in de interface rechten toekennen. De rollen kunt u vervolgens toekennen aan gebruikers.
Gebruikers die geen rol krijgen toegewezen, zien alleen Gebruikersinformatie, Voicemailbeheer, Uw Telefoonregels en Opgenomen oproepen. Als u deze gebruikers ook toegang wilt geven voor Telefoonboek, Presentielijst en Oproepen moet u hen de rol ‘User’ toewijzen.
Voorbeeld toegang tot wachtrij
Als u gebruikers de mogelijkheid wilt geven om wachtrij-agent te zijn, maakt u eerst een rol aan waarbij u in EUI (End User Interface) het vakje ACD aanvinkt.
De nieuw aangemaakte rol kunt u toekennen aan een gebruiker via Systeem/Gebruikers.
De gebruiker kan nu:
- toegevoegd worden als agent aan een wachtrij via Acties/Wachtrij
- de wachtrij zien in Mijn instellingen/Wachtrij
Maar als u kiest voor het aanvinken van ACD in het onderdeel Actions in plaats van bij EUI (zie screenshot), is de rol heel anders:
De gebruiker kan dan:
- het menu Acties/Wachtrij zien en daar zelf wachtrijen aanmaken en agenten toevoegen.
- niet zichzelf toevoegen als agent aan een wachtrij of toegevoegd worden als agent door een ander.
Iemand met de Admin rol ziet alle menu-items omdat de Admin alle onderdelen aangevinkt heeft staan. De Admin wordt, net als de User-rol standaard aangemaakt. Admin kan niet gewijzigd worden.
Er is minimaal één gebruiker nodig met de Admin-rol. Standaard is dit de gebruiker ‘Admin’.
De FTP-rol werkt alleen bij gebruikers met een account dat met een letter begint. Een gebruiker met login ‘300’ zal niet kunnen inloggen op ftp.
Als u iemand de rol met ftp-rechten toekent, zal de PBX de gebruiker vragen het wachtwoord te veranderen.