Extensies

Extensies

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 1 min.

Extensies zijn interne nummers die gekoppeld kunnen worden aan acties. Het aantal extensies is onbeperkt; het zijn eigenlijk alleen labels en kunnen onderdeel zijn van de call flow.

We raden u ten zeerste aan geen extensies aan te maken beginnend met 1 (1XX) omdat dit een probleem kan opleveren met het Europese 112-noodnummer.

Let op: wanneer een gesprek start met regels van een extensie, zal deze nooit terug kunnen naar een bel-regel in het belplan bij Inkomend.

Voorbeeld: een extern gesprek start met de regels in Belplan/Inkomend. De eerste actie is het bellen van een extensie. De tweede actie is een echo test bij geen antwoord. In deze opzet zal de echo test nooit bereikt worden wanneer de regels van de extensie geëindigd zijn of er geen toepasselijke voorwaarde was.

Om het juiste effect te bereiken, zou er een Inkomende-regel moeten zijn die een PBX-gebruiker belt en bij geen antwoord naar de volgende regel gaat.

Een andere benadering is om de ech0-test toe te voegen en dan een tweede regel te maken in de regels-lijst van de extensie.

Het heeft de voorkeur om alle regels aan te maken in Inkomend omdat dit de leesbaarheid van het belplan ten goede komt. En ook na langere tijd is het makkelijker om de call flow nog te begrijpen.

Zie Lijst met regels voor de complete lijst van regels en mogelijke condities.

Voorbeelden:

Extensies

202 wordt geleid naar PBX-gebruiker 202 en daarna naar de voicemail.

1233 wordt naar het Voicemail menu geleid.

Het Europese alarmnummer 112 moet worden toegevoegd als een extensie en gekoppeld worden aan de acties ‘Call an external number’.

06302 kan doorgestuurd worden naar het mobiele nummer van gebruiker 302 om zo verkort kiezen mogelijk te maken.

U kunt meerdere regels aan een extensie toevoegen. Elke regel kan toegepast worden op basis van een conditie.

Extensie instellingen

Was dit artikel nuttig?
Nee