Voor de organisaties die willen overstappen van een conventionele (tegenwoordig zelfs ouderwets) telefooncentrale, komen al snel uit bij SIP Trunking. Maar, wat is dit nu precies? SIP staat voor Session Initiation Protocol. Nu zegt dit niet zoveel nog waarschijnlijk. Het grote verschil tussen een SIP trunk en een conventionele telefoonlijn is dat de de telefoongesprekken niet meer plaatsvinden via een traditionele analoge lijn, maar via een IP-lijn (internet). Met een SIP trunk bent u in staat uw telefooncentrale die via internet (VoIP) loopt, te verbinden met het openbare telefoonnetwerk. Een SIP Trunk is dan ook niet meer dan een katalysator tussen het internet en een telefooncentrale.
Doordat u door middel van SIP Trunk uw telefoonverkeer voor het grootst gedeelte over het internet stuurt, levert dit aanzienlijke kostenbesparingen op. De implementatie hiervan binnen uw organisatie leidt direct tot grote voordelen. Zo kunnen medewerkers onderling gratis bellen. Dit is onafhankelijk van de locatie van de betreffende medewerkers. Nationaal en internationaal. Ook is het mogelijk om bestaande telefoonnummers mee te nemen naar de vernieuwde centrale. Verder kent het gebruik van SIP trunking geen limiet als het gaat om het aantal gesprekken. Dit in tegenstelling tot ouderwetse centrales. Zo kunt u als organisatie met SIP trunk ongelimiteerd simultaan oproepen ontvangen en plegen. Bij traditionele ISDN-centrales was het vaak het geval dat u maar 2 gesprekken tegelijk kon hebben. Het opschalen was dan ook een dure investering in hardware en bijbehorende abonnementskosten.
Ook bespaart men op de investering in dure hardware die nu niet meer nodig is. Omdat de infrastructuur van het internet en zelfs mobiele internet vandaag de dag zo goed en ver ontwikkeld is, is de kwaliteit en stabiliteit van de gesprekken dermate hoog en zelfs vaak hoger dan bij traditionele koperen lijnen. Het moge dus duidelijk zijn dat het gebruik van SIP trunk in combinatie met VoIP ongetwijfeld voordelen oplevert voor jou als organisatie. Om meer te weten te komen over SIP trunk in combinatie met een VoIP centrale, raden we je aan om contact met ons op te nemen. Wij brengen dan samen met jou de wensen in kaart en kijken hoe SIP Trunk het beste hierop aansluit. Wij kijken hierbij naar de wensen, het belgedrag en de groei van de organisatie. Op deze manier wordt er gewaarborgd dat je voorzien bent van de beste mogelijke oplossing voor je organisatie. Een oplossing die tevens schaalbaar is en meegroeit met je organisatie.