Tijdregels

Tijdregels

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 1 min.

Tijdregels

Met deze functionaliteit kunt u diverse tijdregels definiëren die passen bij uw bedrijf. Dit kan variëren van de kantooruren die u hanteert tot complexe tijdregels per dag of per uur. Een tijdregel kan meerdere tijdsregistraties bevatten zodat u in één regel uw vakantie of zakelijke reizen kunt aangeven.

Als u wilt kunt u een tijdschema per persoon maken met verschillende flexibele uren.

Als een tijdregel ‘waar’ is volgens de huidige tijd, zal er een actie uitgevoerd worden die bij die regel is aangegeven. Zie de acties in belplan, extensies en keuzemenu. Tijdregels kunnen worden gelimiteerd voor een gebruikersgroep zodat elke gebruikersgroep zijn eigen tijdregels heeft.

Als u op ‘Toevoegen’ klikt, kunt u tijdregels maken op basis van:

  • Weeknummer: als u een weeknummer invult, worden automatisch de begin- en einddatum van die week gekozen. Dit kunt u aanpassen als een slechts een deel van die week wilt.
  • Dag van de week: regel voor een bepaalde dag van de week (bijvoorbeeld elke maandag)
  • Dagen van de week: een regel voor aaneengesloten dagen (bijvoorbeeld van maandag tot en met woensdag)
  • Datum: een enkele datum (bijvoorbeeld 12 december 2019)
  • Datum of periode: selecteer een periode op datum (bijvoorbeeld van 12 december 2019 tot en met 20 december 2019)
  • Datum- en tijdspanne: een periode op datum maar nu met tijd erbij. Let op: de tijd die u opgeeft geldt op alle dagen in de opgegeven periode (bijvoorbeeld van 12 december 2019 tot en met 20 december 2019 van 9:00 tot17:00 uur betekent op elk van die dagen van 9:00 – 17:00 uur)
  • Tijdspanne op één dag: kies een specifieke dag van de week met tijd (bijvoorbeeld Maandag van 9:00 – 17:00 uur
  • Tijdspanne elke dag: een tijdspanne die dagelijks geldt.

Een voorbeeld van tijdregels van de kantooruren.

Was dit artikel nuttig?
Nee