Met schakelaars is het mogelijk om een actie in het belplan uit te voeren op basis van AAN/UIT-schakelaars. Het is mogelijk om deze schakelaars uit of aan te zetten via een extensie of via de interface.
Het aan- en uitzetten kan gedaan worden via de interface of via de app op uw mobiele telefoon. Ook is het mogelijk om de schakelaar om te zetten op basis van een specifiek telefoonnummer van een inkomend gesprek.
U maakt een schakelaar aan in het menu Acties/Schakelaars/Toevoegen (of bewerken).
Gebruikers met de juiste rechten kunnen een extensie koppelen aan een schakelaar. Dit maakt het mogelijk om een schakelaar om te zetten via het bellen van de extensie (zie het voorbeeld hieronder). Het is zelfs mogelijk om een snelkiescode in te stellen hiervoor.
Er is geen limiet aan het aantal schakelaars dat gekoppeld wordt aan een extensie. Het is handig om aan elke afzonderlijke extensie een eigen geluidsfile te koppelen zodat de gebruiker uitleg krijg over wat de schakelaar doet.
Nog een voorbeeld van het gebruik van een schakelaar is de nachtstand. Als de schakelaar AAN staat, wordt er een extern nummer gebeld. Is de schakelaar UIT, gaat het gesprek naar de Receptie-module. Tijdens het aanmaken van de schakelaar kiest u op welke stand de schakelaar standaard staat.
Meldingen bij wijzigingen van schakelaarstand
Vanaf versie 4.1.5 worden veranderingen in de stand van een schakelaar bijgehouden in de Audit log.
Er kan ook een e-mail gestuurd worden waarin de wijziging van de schakelaar gemeld wordt. Hiertoe moet een e-mailadres zijn ingevuld bij System/Options/Mail and SMTP settings.