Rollen

Rollen

U bevindt zich hier:
Geschatte leestijd: 1 min.

Rollen

In versie 4.0 hebben we een nieuw, op rollen gebaseerd toegangsbeheer geïntroduceerd waarmee de toegangsrechten nog verfijnder geregeld kunnen worden. U kunt rollen aanmaken en daarmee op specifieke onderdelen in de interface rechten toekennen. De rollen kunt u vervolgens toekennen aan gebruikers.

Systeem/Rollen/080

Gebruikers die geen rol krijgen toegewezen, zien alleen Gebruikersinformatie, Voicemailbeheer, Uw Telefoonregels en Opgenomen oproepen. Als u deze gebruikers ook toegang wilt geven voor Telefoonboek, Presentielijst en Oproepen moet u hen de rol ‘User’ toewijzen.

Voorbeeld toegang tot wachtrij

Systeem/Rollen/081

Als u gebruikers de mogelijkheid wilt geven om wachtrij-agent te zijn, maakt u eerst een rol aan waarbij u in EUI (End User Interface) het vakje ACD aanvinkt.

De nieuw aangemaakte rol kunt u toekennen aan een gebruiker via Systeem/Gebruikers.

De gebruiker kan nu:

  • toegevoegd worden als agent aan een wachtrij via Acties/Wachtrij
  • de wachtrij zien in Mijn instellingen/Wachtrij

Maar als u kiest voor het aanvinken van ACD in het onderdeel Actions in plaats van bij EUI (zie screenshot), is de rol heel anders:

Systeem/Rollen/082

De gebruiker kan dan:

  • het menu Acties/Wachtrij zien en daar zelf wachtrijen aanmaken en agenten toevoegen.
  • niet zichzelf toevoegen als agent aan een wachtrij of toegevoegd worden als agent door een ander.

Iemand met de Admin rol ziet alle menu-items omdat de Admin alle onderdelen aangevinkt heeft staan. De Admin wordt, net als de User-rol standaard aangemaakt. Admin kan niet gewijzigd worden.

Er is minimaal één gebruiker nodig met de Admin-rol. Standaard is dit de gebruiker ‘Admin’.

De FTP-rol werkt alleen bij gebruikers met een account dat met een letter begint. Een gebruiker met login ‘300’ zal niet kunnen inloggen op ftp.

Als u iemand de rol met ftp-rechten toekent, zal de PBX de gebruiker vragen het wachtwoord te veranderen.

Was dit artikel nuttig?
Nee